7.1. Er leveringen mangelfull må reklamasjon skje skriftlig umiddelbart senest innen 5 virkedager fra varen ble mottatt. Dersom det reklameres for sent, tapes muligheten til å gjøre mangelen gjeldende.
7.2. Dersom det rettidig reklameres over en mangel, men at den leverte varen allikevel benyttes til sitt formål (liten forringelse av markedsverdi eller informasjonsverdi), bortfaller kundens reklamasjonsrett.
7.3. Dersom mangelen medfører at det leverte produkt ikke kan benyttes til sitt formål, og avhjelp ikke kan skje innen rimelig tid, kan kunden heve kjøpet. Eventuell heving betinger at varen ikke blir benyttet, samt tilbakelevert i sin helhet.
7.4. Kunden kan ikke i noe tilfelle kreve erstattet indirekte tap – herunder, men ikke begrenset til, driftstap, avsavnstap, følgeskader og tapt fortjeneste – som følge av mangel på det leverte produkt.
7.5. Megaprint skal alltid først gis muligheten til å rette opp mangelfull levering med ny eller supplerende levering.